Geplande evenementen
-
Zat04Mei202408:30Auditorium 2 (Cumont), Blandijnberg
NWFL XIII (Nachwuchsforum Latein): Juan Latino, Austrias Carmen (1573)
-
Woe08Mei2024
Scriptiemarkt Taal- en Letterkunde
-
Din10Sep2024Vrij13Sep2024Campus Boekentoren - gebouw Blandijn (UGent)
Zomercursus Latijn 2024
In 2024 organiseert de UGent voor de eerste keer een zomercursus Latijn. Je maakt er kennis met de gebouwen en gezichten verbonden aan de lessen Latijn binnen de opleiding 'Taal- en Letterkunde: twee talen'. Wie overweegt om enkele weken later te starten met de opleiding, kan proeven van de verschillende leerlijnen (taal, literatuur en cultuur) van de opleiding tijdens verkorte colleges op maat van generatiestudenten. Daarnaast krijg je de kans om je beheersing van het Latijn goed in te schatten en bij te spijkeren tijdens de theorielessen en oefeningensessies. Ook wie niet (meteen) de opleiding wil starten maar geboeid is door de Latijnse taal en literatuur is dus zeker welkom! Het programma ligt grotendeels vast, maar hou rekening met (beperkte) verschuivingen. Je kan je inschrijven via dit formulier. Bij vragen kan je een e-mail sturen naar latijn@ugent.be. Graag tot binnenkort!
Eerdere evenementen
Event Information:
-
Do28Mei2020Vrij29Mei202009:00
International workshop: The tale of two traditions. Roman culture and Ancient Greek narratives under the Principate.
Show contentThis workshop sets out to explore ways in which Greek narrative responds to Latin literature and culture at large. By studying cases of Latin interactions within ancient Greek narrative under the Principate, the conference seeks not only to improve our understanding of Greek-Latin overlaps in general, but also to find new ways of conceptualising this corpus in particular, by 1.discussing new methodological tools concerning reception; 2. situate Greek works in their intellectual, bilingual and multicultural environment; 3.account for the conspicuous absence of Rome from certain Greek productions under the Principate and investigate the notion of cultural identity.